Brandingová a efektivní internetová reklama. Rozdíly a výhody.

Při vyslovení slova „reklama“ se lidé často mylně domnívají, že jde o nákladnou, často nevýhodnou či málo efektivní formu investice. Tato domněnka však není správná. Problém totiž většinou nastává v tom, že investující společnost vlastně neví, co od dané investice má očekávat a především – co pomocí ní chce získat.
Brandingová reklama
Brandingová, chcete-li brandová či také imageová forma reklamy je jednou z nejnákladnější formy investice, jakou může firma zvolit. V překladu jde totiž o reklamu za účelem budování značky. Z toho důvodu si ji mohou dovolit pouze větší společnosti, zpravidla výrobci či veliké prodejní řetězce, kteří chtějí být svým klientům stále na očích. Klasický příklad si můžeme uvést např. na pracích prášcích. Když přijdete v supermarketu k regálu s tímto výrobkem, těžko budete zkoumat etiketu kolik jakých složek v sobě daný prášek má. Uvidíte neznámý výrobek a vedle něj skvělou značku, která dokáže udělat prádlo více bílé než bylo při jeho koupení (protože to včera běželo 3x v televizi). A pokud nejste typ člověka, který se nedívá na značku, ale pouze cedulku s cenou, zaručeně zvolíte právě prosazovaný a v podvědomí uchovaný typ tohoto produktu.
Klasickým příkladem brandingové reklamy je tak např. rozsáhlá bannerová kampaň na internetu (často vidíme u mobilních operátorů a bank), kde se firmy útratou pohybují v řádech desítek i statisíc korun.
Reklama pro budování značky je vždy velmi nákladná, musí být dlouhodobá (týdenní reklama v televizi značku nevybuduje) a především komplexní. Lidé Váš produkt či službu tak musí doslova „potkávat na každém kroku“. Poté má tato reklama zaměřená na image firmy a značky, nějaký význam. Pouštět se však do podobných kampaní jen z části nebo na půl, postrádá zcela smysl. Jsou to totiž vyhozené peníze.
A posledním důležitým znakem brandingové reklamy je veliký zápor. Její neefektivita v poměru vynaložených peněz a získaných zákazníků. Takže opět – nic pro malé firmy.
Efektivní – výkonová reklama
Zato efektivní reklama staví na zcela jiných základech. Jejím hlavním záměrem je přilákat na web či daný produkt co nejvíce návštěvníků (potenciálních zákazníků), za co nejméně peněz. Odtud tedy pochází název efektivní či výkonová reklama. Nestará se o značku, nepotřebuje, aby si podle ní lidé vybírali v regálech supermarketů – potřebuje teď získat klienta a prodat mu svou službu či produkt.

Mezi nejběžnější typ efektivní reklamy patří propagace na oborových serverech a katalozích firem, propracované SEO (komplexní viditelnost webu na internetu) a tzv. PPC kampaně. PPC kampaně, nebo-li „pay per click kampaně“ (kampaně placené za kliknutí) můžete nalézt především na dvou největších vyhledávačích u nás – Seznam.cz a Google.cz. Jde o reklamu Sklik a Adwords a princip je velmi jednoduchý. Zvolíte si vybraná klíčová slova pro Váš web, nastavíte kolik peněz jste ochotni za proklik na Váš web zaplatit a kampaň spustíte. Můžete tak zcela jednoduše ovládat a volit, kolik Vás jeden návštěvník stojí a pomocí dalších nástrojů (počítadlo Google Analytics a jiné), poté vyhodnocovat přínos těchto návštěvníků.

Obecně se tak dá efektivní reklama označit za výhodnější a to především v případě internetové varianty. Jde však o volbu cíle, které chcete reklamou dosáhnout. Velké korporace si jednoduše nemohou dovolit investovat pouze do výkonové (efektivní reklamy) a naopak pro menší společnosti je tato forma prezentace ideální na začátku podnikání.

Pokud se chcete dozvědět více o možnostech reklamy na internetu, máte zájem o marketingový plán investic (poradenství) pro Vaši firmu nebo jinou službu z oboru reklamní agentury, neváhejte kontaktovat profesionály v oboru internetové reklamy – společnost IMP net s.r.o.

IMP net s.r.o.
Železniční 5
602 00 Brno
IMP net s.r.o.
info@impnet.cz
mobil: +420 739 323 974

Označeno v Nezařazené Označeno s: ,

Napsat komentář